Procedura wstrzymania dostaw wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego  w związku z zadłużeniem

 

Na postawie art. 8 ust. 1 Ustawy z  7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. 2024 r., poz. 757) przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne, jeżeli Odbiorca nie uiścił należności za pełne dwa okresy obrachunkowe, następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty.

Odbiorcy zobowiązani są dokonać zapłaty za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki w terminie wskazanym na fakturze wystawionej przez Spółkę MWiK, na zasadach określonych w umowie. Zapłata należności po ww. terminie skutkuje naliczeniem odsetek ustawowych za każdy dzień opóźnienia.

Spółka MWiK wysyła wezwanie do zapłaty do Odbiorców, którzy nie uregulowali faktur i wyznacza dodatkowy termin zapłaty, informując jednocześnie o możliwości odcięcia przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego w przypadku zaniechania wpłaty.

Po upływie dwóch pełnych okresów rozliczeniowych, gdy Odbiorca nadal nie uiści należności, Spółka MWiK wysyła pismo, w którym informuje go o:

  • terminie odcięcia przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego,
  • lokalizacji zastępczego punktu poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi,
  • warunkach i kosztach ponownego podłączenia dostawy wody.

O zamiarze i terminie odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego oraz o miejscach i sposobie udostępnienia zastępczego punktu poboru wody Spółka MWiK powiadamia:

  • Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
  • Prezydenta Miasta Piły.

Przywrócenie dostawy wody następuje po uprzednim uregulowaniu przez Odbiorcę wszystkich zaległości z ustawowymi odsetkami wraz z opłatą za ponowne podłączenie do sieci wodociągowej.